Sobota, 20 kwietnia 2024 r.
Organizacja Międzyzakładowa NSZZ Solidarność Pracowników Poczty Polskiej
 




Organizacje
Podzakładowe


Humor dnia

Aktualności

Autor: wnp.pl   Data: 2014-07-20
MAC chce mieć pewność, że Poczta skorzysta na GPW
MAC rozmawia z MSP i zarządem Poczty Polskiej ws. prywatyzacji spółki. Ostatecznej decyzji jeszcze nie ma; resort chce mieć pewność, że debiut giełdowy byłby korzystny dla operatora, pracowników i klientów. Zdaniem ekspertów wejście poczty na GPW to dobry kierunek.
Sypniewski ocenił, że dobrze by się stało, gdyby Poczta Polska została operatorem wyznaczonym przed debiutem giełdowym. "Wówczas wartość sprzedaży pakietu akcji byłaby wysoka, a to oznacza duże wpływy do budżetu państwa" - powiedział PAP.


Jego zdaniem wejście na GPW to dla spółki możliwości rozwoju, uporządkowanie spraw organizacyjno-finansowych, a także pozyskanie pieniędzy na inwestycje, w tym m.in. w nowe technologie i urządzenia umożliwiające konkurowanie na bardzo szybko zmieniającym się rynku pocztowym.

Prezes Warszawskiego Instytutu Pocztowego zauważył, że najpotężniejszą firmą pocztową w UE jest Deutsche Post, również notowany na giełdzie. "W Wielkiej Brytanii licząca 500 lat poczta weszła na parkiet w 2013 r., podobnie było Portugalii. W tym kierunku zmierzają również Włosi. A działające prężnie skandynawskie poczty skonsolidowały swój rynek i połączyły szwedzką z duńską" - podkreślił.

Według niego akcjami naszego operatora mogą być zainteresowane banki, fundusze oraz inwestorzy indywidualni. Tak było w innych krajach europejskich.

Wątpliwości co do tego, że Poczta Polska zostanie sprywatyzowana nie ma radca prawny z kancelarii SWS Strykowski Wachowiak Anna Romejko-Borkowska. "To dobry kierunek, ale pod warunkiem, że Skarb Państwa utrzyma większościowy pakiet akcji" - powiedziała PAP.

"Zaangażowanie inwestorów zewnętrznych powinno pozytywnie wpłynąć na restrukturyzację spółki, a pozyskane fundusze na nowe inwestycje" - dodała.

Romejko-Borkowska uważa, że akcjami spółki mogą być zainteresowane m.in. firmy, które zajmują się działalnością pocztową w innych krajach. "Dzięki temu spółka zyskałaby nowe kompetencje" - podkreśliła.

Oceniła, że narodowy operator radzi sobie coraz lepiej na rynku. "Wydawało się, że nie nadąży za rozwiązaniami technologicznymi, innowacyjnymi. Spółka dostosowuje swoją ofertę do rynku, inwestuje w rozwiązanie internetowe" - powiedziała.

Źródło: wnp.pl





Karta Rabatowa Orlen








 
Webmaster: Sławek  ®2007