Sobota, 27 kwietnia 2024 r.
Organizacja Międzyzakładowa NSZZ Solidarność Pracowników Poczty Polskiej
 




Organizacje
Podzakładowe


Humor dnia

Aktualności

Autor: Pracownik RS   Data: 2014-07-22
Pierwsza z nagrodzonych recenzji
Poniżej publikujemy pierwszą z trzech nagrodzonych recenzji po Komisji Infrastruktury, autorem tekstu jest pracownik jednego z Regionów Sieci.

Recenzja Wystąpienia Prezesa J. Jóźkowiaka może być bardzo krótka w przeciwieństwie do ilości słów wystrzeliwanych przez J. Jóźkowiaka, ale...

Prezes jak to sam określił, że "pokaże obraz Poczty w pigułce, który on widzi dzisiaj z perspektywy Zarządu". I co pokazał? Smutny Obraz samouwielbienia i lukru nieodzwierciedlający stan rzeczywisty, ale co się dziwić wszyscy wszędzie lukrują Prezesowi i sobie nawzajem, jak to jest dobrze... Cel był jeden tak zamydlić oczy i uszy uczestnikom posiedzenia, żeby myśleli jak dobrze jest w Poczcie Polskiej, ale zachowując czujność rewolucjonisty obnażam wypowiedzi z pudru i lukru....

ZACHOWANIE PREZESA: Styl "luzacki" - Prezes pokazał kilkukrotnie. Taki Menadżer z takimi zarobkami powinien wiedzieć jak się zachować na komisji przecież śledził posiedzenia przez internet, ale przejdźmy do szczegółów: - będąc zdenerwowanym wystąpieniami Posłów na samym początku swojego wystąpienia odburknął, poproszony przez Przewodniczącego komisji Infrastruktury o przybliżenie się do mikrofonu, DOBRZEEEE!!! Zreflektował się i szybko chciał naprawić wpadkę, lecz to też mu nie wyszło "...teraz lepiej? Tak... DOBRA ...". - Zwracanie się per Ty do uczestników posiedzenia tj. Pani Minister, Przewodniczącego, Posłów i zaproszonych Gości bez zachowania dobrych manier "WIECIE..." czy też zwracanie się po imieniu do Wiceprezesa Poczty Polskiej Ireneusza Piecucha "... proszę Ireneusz.." - J.J. - Chciał rządzić na posiedzeniu za Przewodniczącego udzielając głosu członkom zarządu Poczty Polskiej. Panie Prezesie to nie Pana folwark zwierzęcy.

WYSTĄPIENIA PREZESA J.JÓŹKOWIAKA CZĘŚĆ 1 wypowiedzi Prezesa:
Opowiadanie bajek, nieprawdy - Pan Prezes Jóżkowiak zna pobieżnie to co się dzieje w Poczcie od 2011 roku, a co było wcześniej jest mu obce. Wybrane przykłady mijania się z prawdą:
1. J.J. - "członkowie Zarządu pracują w Poczcie Polskiej od 3 lat lub od roku" - nieprawda P.Włoch w Zarządzie jest od 2009 roku,
2. J.J. - "klient w centrum uwagi zarówno biznesowy jak i indywidualny"- nieprawda dostępność terytorialna (tereny wiejskie) i czasowa (skracanie czasu pracy placówek i ilości okienek) nieustannie pogarszają się zwłaszcza dla klientów indywidualnych,
3. J.J. - "paczki 44 mln sztuk dziennie" - gratulacje za kreatywną rachunkowość, z takim dziennym wykonaniem nie ma co się martwić o te śmieszne 290 mln zł z sądówek. W kolejnym zdaniu J.J. poinformował o "170 tys. paczek dziennie", ciekawe co Pan Prezes rozumie pod pojęciem "sztuka" a co pod "paczka"? Ile paczek mieści się w sztuce?

CZĘŚĆ 2 wypowiedzi Prezesa.
4. J.J. - "...znajomi pytali po co idziesz do takiej spółki..." - wniosek oczywisty po kasę,
5. J.J. - "...ponieważ strategię, którą zdefiniowaliśmy w roku 2011 po raz pierwszy spójną i zintegrowana do dzisiaj. Strategia zakłada mocne parametry finansowe i oparcie się na dwóch filarach poczty - te filary poczty to jest logistyka i poczta..." - przy kaskadowym przekazywaniu strategii pracownikom zarząd przekazywał że takimi filtrami są usługi finansowe tj. Bankowo-ubezpieczeniowe i logistyka. Co się stało, zmieniono jednak strategię?! A logistyka serce jakości usług jak jest obecnie traktowana? Pogarsza się terminowość dla przesyłek najszybszej kategorii - analiza UKE. To oczywiste przecież Zarząd obniża koszty!!! I przechodzi z lotów na koła więc nie może być mowy o zachowaniu terminowości D+1.
6. J.J. - "...przez 20 lat było zaniechane działanie w zakresie restrukturyzacji Poczty..." - jest to nieprawda, ponieważ od 2004 rozpoczęła się pionizacja Poczty i trwa do dziś na podstawie wprowadzanych nowych "lepszych" od poprzednich strategii za które Poczta słono płaci firmom doradczym,
7. J.J. - "...ta poczta będzie pocztą i dla sześćdziesięciolatka i dla osiemnastolatka..." - jak dotrze do UP sześćdziesięciolatek, kiedy ma co raz dalej do placówki, szczególnie na terenach wiejskich.
8. J.J. - "...po raz pierwszy od pięciu lat zostały kupione nowe komputery do poczty, zostały kupione nowe samochody..." - Nieprawda komputery regularnie średnio raz w roku są kupowane. Nowe samochody również leasingu apotem wykup za przysłowiową złotówkę średnio co trzy lata.
9. J.J. - "...po raz pierwszy wdrożyliśmy nową wizualizację..." - Pan Prezes z Zarządem faktycznie po raz pierwszy wdraża nową wizualizację, natomiast to nie jest pierwsza wizualizacja tylko 4 w ciągu kilkudziesięciu lat. Ile kosztowała i ile kosztuje, jakie są efekty? Czy dzięki temu jest lepsza rentowność danej placówki? Nie ponieważ dana placówka potrzebuje min 20 lat żeby nią wypracować.
10. szkolenia produktowe w poprzednich okresach przed 7 laty były bardziej efektywne i wprowadzane o wiele szybciej - wewnętrzne i zewnętrzne szkolenia trenerskie były prowadzone od 2000 roku.
11. J.J. - "...jakie korzyści może dać giełda poczcie polskiej - to są najlepsze standardy Ładu Korporacyjnego zwiększające transparentoność działania..." - transparentnie trzeba powiedzieć, że cały zarząd Poczty bardzo skorzysta finansowo za wprowadzenie Poczty na giełdę. A tak na marginesie to co z tą transparentością w Spółce Akcyjnej w 100% Skarbu Państwa? Co ukrywa Zarząd bo swoje zarobki to słyszeli wszyscy, ale co jeszcze?
12. Prezes chwali się płynnością finansową ale jak uzyskaną - nie dzięki rewelacyjnym przychodom lecz zwolnieniom pracowników 4500 już w tym roku.

CZĘŚĆ 3 - odpowiedź na pytanie Przewodniczącego Komisji dot. rozwiązań dla terenów wiejskich, gdzie drastycznie zmniejszana jest dostępność do usług. Prezes J.J. nie udzielił odpowiedzi jak zwykle kluczył i z szybkością karabinu maszynowego poruszał poboczne tematy.
13. Prezes mówi o przekształceniach o redukcji kosztów placówek (np. Zmniejszaniu metrażu), ale nie mówi nic o tym, że Zarząd podjął decyzję o przekształcaniu wszystkich UP do 5 etatów w FUP. Analiza wykazuje że takie rentowne UP-we po przekształceniach tracą na rentowności ponieważ maleją przychody minimum o 30%. Zarząd zapomina że Naczelnik na miejscu ma tak wielki wpływ na przychody.
14. Panie Prezesie pocztowcy od lat współpracują ze społecznością lokalną, a o zamknięciu placówki czy o przekształceniu pracownicy dowiadują się ostatni - transparentność z Wartości PP się kłania,
15. J.J. - "...klient Poczty obecnie ma sześciokrotnie więcej kanałów do tego żeby zgłosić reklamację niż to było 4 lata temu"- ciekawe jak Pan Prezes to policzył i co doliczył (może telepatię, SMSy..) natomiast na stronie internetowej PP opisane są tylko 3 kanały internetowy, telefoniczny i papierowy poprzez złożenie w placówce, więc 4 lata temu!

A inicjatywy Wyzwań Wzrostu to odgrzewane kotlety i nic nowego.

A tak na koniec Pan Prezes J. Jóźkowiak zamiast śledzić posiedzenia Komisji Infrastruktury w internecie powinien zainteresować się działalnością Poczty we wcześniejszym okresie z przed 2011 roku i zatroszczyć się o pracowników, o jakość usług i obsługi również tych wewnętrznych.





Karta Rabatowa Orlen








 
Webmaster: Sławek  ®2007